دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۹:۵۸

عفیفی پور اعلام کرد:
افزایش سه برابری ترانشیپ در بندر شهید رجایی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از افزایش سه برابری ترانشیپ و رونق 46 درصدی عملیات کانتینری در بزرگترین بندر تجاری کشور طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل  و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور با اشاره به تازه ترین آمارها از وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال 96، شاهد تخلیه و بارگیری 13 میلیون و 339 هزار و 541 تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر بودیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 3 درصد افزایش داشته است. وی سهم عمده عملیات صورت گرفته در این بندر را با حجمی بالغ بر 8 میلیون و 997 هزار تن و رشد 13 درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی دانست و افزود: با توجه به آمار جابجایی 4 میلیون و 342 هزار و 29 تن فرآورده‌های نفتی در این بندر، ‌می‌توان گفت که حجم کالاهای غیرنفتی جابجا شده دوبرابر کالاهای غیرنفتی است.
صادرات غیرنفتی به مرز 5.4 میلیون تن  رسید
عفیفی پور در ادامه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 5 میلیون و 370 هزار و 713 تن اعلام کرد. مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت بالغ بر یک میلیون تن کالای غیرنفتی طی دو ماه سال جاری  و رشد 37 درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری سخن به میان آورد و گفت: طی این مدت، کابوتاژ 36 هزار و 363 تن و همچنین واردات یک میلیون و 669 هزار تن از اینگونه کالاها در بندر شهید رجایی به ثبت رسید.

افزایش سه برابری ترانشیپ
عفیفی پور اضافه کرد: در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، 592 هزار و 275 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر کشور ترانشیپ شد که نسبت به سال گذشته رشد 176 درصدی داشته است. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در این بندر پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون،  یک میلیون و 126 هزار و 810 تن فرآورده‌های نفتی به خارج از کشور صادر، دو میلیون و 715 هزار و 365 تن از اینگونه کالاها، کابوتاژ و بالغ بر 463 هزار و 854 تن نیز از طریق این بندر وارد شد.


عملیات کانتینری همچنان پررونق
این مقام مسؤول با اشاره به تخلیه و بارگیری 444 هزار و 373 TEU کانتینر در مهم ترین بندر کانتینری کشور،  خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 46 درصدی داشته است. عفیفی پور در پایان به تردد 621 فروند انواع شناور طی دو ماهه سال 96 به دروازه طلایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت:  522 فروند از این شناورها، بالای هزار تن و 99 فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.



  کد خبر : 3810
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :